Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University
Descripción del Articulo
The article addresses the world of cinema and audiovisual language as contemporary instruments of communication and education. It briefly indicates the process followed in the development of a film script, and how it was applied in the writing of the Ben-ji al power script, achieved thanks to the Ma...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Escritura y Pensamiento |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/20058 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/20058 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Movie theater Myth of the hero Power Abnegation Cine Mito del héroe Poder Abnegación |
id |
1609-9109_e55ba2d0249f7772337e29ca53748365 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/20058 |
network_acronym_str |
1609-9109 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Escritura y Pensamiento |
spelling |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos UniversityPropuesta Cinematográfica, Ben-ji al poder, Resultado de Talleres de Maestría en Escritura Creativa, Universidad de San MarcosBustamante Estela, SamuelMovie theaterMyth of the heroPowerAbnegationCineMito del héroePoderAbnegaciónThe article addresses the world of cinema and audiovisual language as contemporary instruments of communication and education. It briefly indicates the process followed in the development of a film script, and how it was applied in the writing of the Ben-ji al power script, achieved thanks to the Master's in Creative Writing workshops at the National University of San Frames. Likewise, a literary and theological analysis of the text that inspires the theme of the film is highlighted, and brushstrokes are given about the finished work of the script about the human values of power and self-denial, written by Samuel Bustamante Estela (hereinafter Samuel Bustamante).El artículo aborda el mundo del cine y el lenguaje audiovisual como instrumentos contemporáneos de comunicación y educación. Señala de modo breve cuál es el proceso seguido en la elaboración de un guion cinematográfico, y cómo se le aplicó en la escritura del guion Ben-ji al poder, logrado gracias a los talleres de Maestría en Escritura Creativa de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Asimismo, pone de relieve un análisis literario y teológico del texto que inspira el tema de la película y ofrece pinceladas acerca del trabajo acabado del guion acerca de los valores humanos del poder y la abnegación, escrito por Samuel Bustamante Estela (en adelante Samuel Bustamante).Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2021-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/2005810.15381/escrypensam.v20i40.20058Escritura y Pensamiento; Vol 20 No 40 (2021): January - April; 145-164Escritura y Pensamiento; Vol. 20 Núm. 40 (2021): Enero - Abril; 145-1641609-91091561-087X10.15381/escrypensam.v20i40reponame:Revista UNMSM - Escritura y Pensamientoinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/20058/16601Derechos de autor 2021 Samuel Bustamante Estelahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:41:19Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University Propuesta Cinematográfica, Ben-ji al poder, Resultado de Talleres de Maestría en Escritura Creativa, Universidad de San Marcos |
title |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
spellingShingle |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University Bustamante Estela, Samuel Movie theater Myth of the hero Power Abnegation Cine Mito del héroe Poder Abnegación |
title_short |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
title_full |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
title_fullStr |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
title_full_unstemmed |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
title_sort |
Cinematographic proposal, “Ben-ji al poder”, result of master’s degree in creative writing workshops at San Marcos University |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Bustamante Estela, Samuel |
author |
Bustamante Estela, Samuel |
author_facet |
Bustamante Estela, Samuel |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Movie theater Myth of the hero Power Abnegation Cine Mito del héroe Poder Abnegación |
topic |
Movie theater Myth of the hero Power Abnegation Cine Mito del héroe Poder Abnegación |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The article addresses the world of cinema and audiovisual language as contemporary instruments of communication and education. It briefly indicates the process followed in the development of a film script, and how it was applied in the writing of the Ben-ji al power script, achieved thanks to the Master's in Creative Writing workshops at the National University of San Frames. Likewise, a literary and theological analysis of the text that inspires the theme of the film is highlighted, and brushstrokes are given about the finished work of the script about the human values of power and self-denial, written by Samuel Bustamante Estela (hereinafter Samuel Bustamante). El artículo aborda el mundo del cine y el lenguaje audiovisual como instrumentos contemporáneos de comunicación y educación. Señala de modo breve cuál es el proceso seguido en la elaboración de un guion cinematográfico, y cómo se le aplicó en la escritura del guion Ben-ji al poder, logrado gracias a los talleres de Maestría en Escritura Creativa de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Asimismo, pone de relieve un análisis literario y teológico del texto que inspira el tema de la película y ofrece pinceladas acerca del trabajo acabado del guion acerca de los valores humanos del poder y la abnegación, escrito por Samuel Bustamante Estela (en adelante Samuel Bustamante). |
description |
The article addresses the world of cinema and audiovisual language as contemporary instruments of communication and education. It briefly indicates the process followed in the development of a film script, and how it was applied in the writing of the Ben-ji al power script, achieved thanks to the Master's in Creative Writing workshops at the National University of San Frames. Likewise, a literary and theological analysis of the text that inspires the theme of the film is highlighted, and brushstrokes are given about the finished work of the script about the human values of power and self-denial, written by Samuel Bustamante Estela (hereinafter Samuel Bustamante). |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/20058 10.15381/escrypensam.v20i40.20058 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/20058 |
identifier_str_mv |
10.15381/escrypensam.v20i40.20058 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/letras/article/view/20058/16601 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Samuel Bustamante Estela http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Samuel Bustamante Estela http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Escritura y Pensamiento; Vol 20 No 40 (2021): January - April; 145-164 Escritura y Pensamiento; Vol. 20 Núm. 40 (2021): Enero - Abril; 145-164 1609-9109 1561-087X 10.15381/escrypensam.v20i40 reponame:Revista UNMSM - Escritura y Pensamiento instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Escritura y Pensamiento |
collection |
Revista UNMSM - Escritura y Pensamiento |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701387239650492416 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).