STRATEGIC PLANNING AS A TOOL TO IMPROVE PRODUCTIVITY IN THE TRAVEL AGENCIES OF LIMA
Descripción del Articulo
The use of Strategic Planning as a tool through its matrix allows this study to be applied to Travel Agencies to improve their productivity due to high competition in the market and also for the reduction of commissions from national and international airlines, and some tourism industry borrowers, f...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6489 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/6489 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Planeación Productividad Agencia De Viajes Turismo |
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STRATEGIC PLANNING AS A TOOL TO IMPROVE PRODUCTIVITY IN THE TRAVEL AGENCIES OF LIMALA PLANEACION ESTRATEGICA COMO HERRAMIENTA PARA MEJORAR LA PRODUCTIVIDAD EN LAS AGENCIAS DE VIAJES Y TURISMO DE LIMAMayurí Barrón, Jorge VicentePlaneaciónProductividadAgencia De ViajesTurismoThe use of Strategic Planning as a tool through its matrix allows this study to be applied to Travel Agencies to improve their productivity due to high competition in the market and also for the reduction of commissions from national and international airlines, and some tourism industry borrowers, forcing to improve the quality of management by travel agencies. Statistics obtained through MINCETUR (Ministry of Foreign Trade and Tourism) identified a total of 2.383 existing travel agencies in the city of Lima taking as reference 10 of the best travel agencies operating inbound tourism, domestic and international at the same time, the travel agencies are IATA Passenger Agents and sometimes operating as tour operators. Results demonstrates that 7 of 10 agencies handle strategic planning, and for this reason they came to increase productivity.El uso de la Planeación Estratégica como herramienta a través de sus matrices permite que este estudio de aplicación para las Agencias de Viajes y Turismo mejoren su productividad debido a la alta competencia en el mercado y así mismo por la reducción de comisiones por parte de las aerolíneas nacionales e internacionales y algunos prestatarios de la industria turística, obligando a mejorar la calidad de gestión por parte de las Agencias de Viajes y Turismo. Las estadísticas obtenidas a través del MINCETUR (Ministerio de Comercio Exterior y Turismo) determinaron un total de 2,383 agencias existentes en la ciudad de Lima de las cuales se ha tomado como referencia 10 de las mejores agencias que operan turismo receptivo, agresivo e interno, y que al mismo tiempo son agentes de pasaje IATA y en algunos casos operan como tour operadoras. Se demuestra en los resultados que 7 de las 10 agencias manejan Planeamiento Estratégico, y que por esta razón llegaron a incrementar su productividad.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2011-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/648910.15381/quipu.v19i36.6489Quipukamayoc; Vol 19 No 36 (2011); 49-55Quipukamayoc; Vol. 19 Núm. 36 (2011); 49-551609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/6489/5706Derechos de autor 2011 Jorge Vicente Mayurí Barrónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:31:26Zmail@mail.com - |
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The use of Strategic Planning as a tool through its matrix allows this study to be applied to Travel Agencies to improve their productivity due to high competition in the market and also for the reduction of commissions from national and international airlines, and some tourism industry borrowers, forcing to improve the quality of management by travel agencies. Statistics obtained through MINCETUR (Ministry of Foreign Trade and Tourism) identified a total of 2.383 existing travel agencies in the city of Lima taking as reference 10 of the best travel agencies operating inbound tourism, domestic and international at the same time, the travel agencies are IATA Passenger Agents and sometimes operating as tour operators. Results demonstrates that 7 of 10 agencies handle strategic planning, and for this reason they came to increase productivity. El uso de la Planeación Estratégica como herramienta a través de sus matrices permite que este estudio de aplicación para las Agencias de Viajes y Turismo mejoren su productividad debido a la alta competencia en el mercado y así mismo por la reducción de comisiones por parte de las aerolíneas nacionales e internacionales y algunos prestatarios de la industria turística, obligando a mejorar la calidad de gestión por parte de las Agencias de Viajes y Turismo. Las estadísticas obtenidas a través del MINCETUR (Ministerio de Comercio Exterior y Turismo) determinaron un total de 2,383 agencias existentes en la ciudad de Lima de las cuales se ha tomado como referencia 10 de las mejores agencias que operan turismo receptivo, agresivo e interno, y que al mismo tiempo son agentes de pasaje IATA y en algunos casos operan como tour operadoras. Se demuestra en los resultados que 7 de las 10 agencias manejan Planeamiento Estratégico, y que por esta razón llegaron a incrementar su productividad. |
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The use of Strategic Planning as a tool through its matrix allows this study to be applied to Travel Agencies to improve their productivity due to high competition in the market and also for the reduction of commissions from national and international airlines, and some tourism industry borrowers, forcing to improve the quality of management by travel agencies. Statistics obtained through MINCETUR (Ministry of Foreign Trade and Tourism) identified a total of 2.383 existing travel agencies in the city of Lima taking as reference 10 of the best travel agencies operating inbound tourism, domestic and international at the same time, the travel agencies are IATA Passenger Agents and sometimes operating as tour operators. Results demonstrates that 7 of 10 agencies handle strategic planning, and for this reason they came to increase productivity. |
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