tHE INTERNATIONALIZATION OF THE I+D AS ADVANTAGE COMPETITIVE OF THE COMPANIES AND THE ENTERPRISING
Descripción del Articulo
Acquiring and integrating knowledge from geographically dispersed locations, companies can generate more innovation, more value and lower cost. However, the relationship between diversity and geographical knowledge is important, but not always immediately obvious. Therefore, finding new niches of kn...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Quipukamayoc |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5222 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/5222 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación y desarrollo conocimiento internacionalización y emprendizaje. |
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tHE INTERNATIONALIZATION OF THE I+D AS ADVANTAGE COMPETITIVE OF THE COMPANIES AND THE ENTERPRISINGLA INTERNACIONALIZACIÓN DE LA I+D COMO VENTAJA COMPETITIVA DE LAS EMPRESAS Y EL EMPRENDIZAJESeclen Luna, Jean PaúlInvestigación y desarrolloconocimientointernacionalización y emprendizaje.Acquiring and integrating knowledge from geographically dispersed locations, companies can generate more innovation, more value and lower cost. However, the relationship between diversity and geographical knowledge is important, but not always immediately obvious. Therefore, finding new niches of knowledge of value in order to foster innovation is similar to prospecting for gold. Moreover, the entrepreneur plays a major role in the development of a region or country.Adquiriendo e integrando conocimientos procedentes de ubicaciones geográficamente dispersas, las empresas pueden generar una mayor innovación, de más valor y de menor coste. Sin embargo, la relación entre la diversidad geográfica y la del conocimiento es importante, pero no siempre es inmediatamente obvia. Por tanto, hallar nuevos nichos de conocimiento de valor con el fin de impulsar la innovación es parecido a realizar prospecciones en busca de oro. Por otra parte, el emprendedor juega un papel muy importante en el desarrollo de una región o país.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2009-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/522210.15381/quipu.v16i31.5222Quipukamayoc; Vol 16 No 31 (2009); 147-151Quipukamayoc; Vol. 16 Núm. 31 (2009); 147-1511609-81961560-9103reponame:Revista UNMSM - Quipukamayocinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/5222/4303Derechos de autor 2009 Jean Paúl Seclen Lunahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:30:42Zmail@mail.com - |
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Acquiring and integrating knowledge from geographically dispersed locations, companies can generate more innovation, more value and lower cost. However, the relationship between diversity and geographical knowledge is important, but not always immediately obvious. Therefore, finding new niches of knowledge of value in order to foster innovation is similar to prospecting for gold. Moreover, the entrepreneur plays a major role in the development of a region or country. |
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