Levels of identity in lower middle class highschool students

Descripción del Articulo

One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: García Ampudia, Lupe, Orellana Manrique, Oswaldo, García Pizarro, Pedro, Vega Gonzales, Manuel, Torres Valladares, Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2000
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4925
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:identity
globalización
mismidad
subjective culture
social perception
identidad
cultura subjetiva
percepción social
id 1609-7475_791c7b671402282d546e6965785e7919
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4925
network_acronym_str 1609-7475
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
spelling Levels of identity in lower middle class highschool studentsNiveles de identidad en escolares de clase media bajaGarcía Ampudia, LupeOrellana Manrique, OswaldoGarcía Pizarro, PedroVega Gonzales, ManuelTorres Valladares, Manuelidentityglobalizaciónmismidadsubjective culturesocial perceptionidentidadglobalizaciónmismidadcultura subjetivapercepción socialOne worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family.Se trabajó con escolares de cuarto y quinto de secundaria, procedentes de clase media baja de cuatro centros educativos pertenecientes al cono este y norte para analizar las características de identidad en sus niveles: nacional, generacional, regional, de género, familiar y personal. Para la recolección de datos se elaboró un instrumento basado en el inventario de identidad de Zavalloni que establece la relación entre la conciencia subjetiva y los atributos sociales objetivos, las respuestas de los sujetos fueron codificadas con sus respectivas frecuencias y clasificadas en función de su orientación positiva, negativa o neutra, finalmente las respuestas positivas y negativas fueron clasificadas en cinco categorías: instrumentales, afectivas, sociales, morales y políticas. Los resultados indicaron la presencia predominante de las respuestas instrumentales y la orientación positiva de las respuestas en cada uno de los niveles, siendo más evidentes las referidas a la identidad generacional y familiar.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2000-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/492510.15381/rinvp.v3i1.4925Revista de Investigación en Psicología; Vol 3 No 1 (2000); 87-94Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 1 (2000); 87-941609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925/4767Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladareshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:04Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Levels of identity in lower middle class highschool students
Niveles de identidad en escolares de clase media baja
title Levels of identity in lower middle class highschool students
spellingShingle Levels of identity in lower middle class highschool students
García Ampudia, Lupe
identity
globalización
mismidad
subjective culture
social perception
identidad
globalización
mismidad
cultura subjetiva
percepción social
title_short Levels of identity in lower middle class highschool students
title_full Levels of identity in lower middle class highschool students
title_fullStr Levels of identity in lower middle class highschool students
title_full_unstemmed Levels of identity in lower middle class highschool students
title_sort Levels of identity in lower middle class highschool students
dc.creator.none.fl_str_mv García Ampudia, Lupe
Orellana Manrique, Oswaldo
García Pizarro, Pedro
Vega Gonzales, Manuel
Torres Valladares, Manuel
author García Ampudia, Lupe
author_facet García Ampudia, Lupe
Orellana Manrique, Oswaldo
García Pizarro, Pedro
Vega Gonzales, Manuel
Torres Valladares, Manuel
author_role author
author2 Orellana Manrique, Oswaldo
García Pizarro, Pedro
Vega Gonzales, Manuel
Torres Valladares, Manuel
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv identity
globalización
mismidad
subjective culture
social perception
identidad
globalización
mismidad
cultura subjetiva
percepción social
topic identity
globalización
mismidad
subjective culture
social perception
identidad
globalización
mismidad
cultura subjetiva
percepción social
dc.description.none.fl_txt_mv One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family.
Se trabajó con escolares de cuarto y quinto de secundaria, procedentes de clase media baja de cuatro centros educativos pertenecientes al cono este y norte para analizar las características de identidad en sus niveles: nacional, generacional, regional, de género, familiar y personal. Para la recolección de datos se elaboró un instrumento basado en el inventario de identidad de Zavalloni que establece la relación entre la conciencia subjetiva y los atributos sociales objetivos, las respuestas de los sujetos fueron codificadas con sus respectivas frecuencias y clasificadas en función de su orientación positiva, negativa o neutra, finalmente las respuestas positivas y negativas fueron clasificadas en cinco categorías: instrumentales, afectivas, sociales, morales y políticas. Los resultados indicaron la presencia predominante de las respuestas instrumentales y la orientación positiva de las respuestas en cada uno de los niveles, siendo más evidentes las referidas a la identidad generacional y familiar.
description One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000-06-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925
10.15381/rinvp.v3i1.4925
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v3i1.4925
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925/4767
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol 3 No 1 (2000); 87-94
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 1 (2000); 87-94
1609-7475
1560-909X
reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
collection Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701389483123933184
score 13.876876
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).