Levels of identity in lower middle class highschool students
Descripción del Articulo
One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2000 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4925 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | identity globalización mismidad subjective culture social perception identidad cultura subjetiva percepción social |
id |
1609-7475_791c7b671402282d546e6965785e7919 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4925 |
network_acronym_str |
1609-7475 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
spelling |
Levels of identity in lower middle class highschool studentsNiveles de identidad en escolares de clase media bajaGarcía Ampudia, LupeOrellana Manrique, OswaldoGarcía Pizarro, PedroVega Gonzales, ManuelTorres Valladares, Manuelidentityglobalizaciónmismidadsubjective culturesocial perceptionidentidadglobalizaciónmismidadcultura subjetivapercepción socialOne worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family.Se trabajó con escolares de cuarto y quinto de secundaria, procedentes de clase media baja de cuatro centros educativos pertenecientes al cono este y norte para analizar las características de identidad en sus niveles: nacional, generacional, regional, de género, familiar y personal. Para la recolección de datos se elaboró un instrumento basado en el inventario de identidad de Zavalloni que establece la relación entre la conciencia subjetiva y los atributos sociales objetivos, las respuestas de los sujetos fueron codificadas con sus respectivas frecuencias y clasificadas en función de su orientación positiva, negativa o neutra, finalmente las respuestas positivas y negativas fueron clasificadas en cinco categorías: instrumentales, afectivas, sociales, morales y políticas. Los resultados indicaron la presencia predominante de las respuestas instrumentales y la orientación positiva de las respuestas en cada uno de los niveles, siendo más evidentes las referidas a la identidad generacional y familiar.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2000-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/492510.15381/rinvp.v3i1.4925Revista de Investigación en Psicología; Vol 3 No 1 (2000); 87-94Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 1 (2000); 87-941609-74751560-909Xreponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicologíainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925/4767Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladareshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T18:16:04Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Levels of identity in lower middle class highschool students Niveles de identidad en escolares de clase media baja |
title |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
spellingShingle |
Levels of identity in lower middle class highschool students García Ampudia, Lupe identity globalización mismidad subjective culture social perception identidad globalización mismidad cultura subjetiva percepción social |
title_short |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
title_full |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
title_fullStr |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
title_full_unstemmed |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
title_sort |
Levels of identity in lower middle class highschool students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
García Ampudia, Lupe Orellana Manrique, Oswaldo García Pizarro, Pedro Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares, Manuel |
author |
García Ampudia, Lupe |
author_facet |
García Ampudia, Lupe Orellana Manrique, Oswaldo García Pizarro, Pedro Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares, Manuel |
author_role |
author |
author2 |
Orellana Manrique, Oswaldo García Pizarro, Pedro Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares, Manuel |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
identity globalización mismidad subjective culture social perception identidad globalización mismidad cultura subjetiva percepción social |
topic |
identity globalización mismidad subjective culture social perception identidad globalización mismidad cultura subjetiva percepción social |
dc.description.none.fl_txt_mv |
One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family. Se trabajó con escolares de cuarto y quinto de secundaria, procedentes de clase media baja de cuatro centros educativos pertenecientes al cono este y norte para analizar las características de identidad en sus niveles: nacional, generacional, regional, de género, familiar y personal. Para la recolección de datos se elaboró un instrumento basado en el inventario de identidad de Zavalloni que establece la relación entre la conciencia subjetiva y los atributos sociales objetivos, las respuestas de los sujetos fueron codificadas con sus respectivas frecuencias y clasificadas en función de su orientación positiva, negativa o neutra, finalmente las respuestas positivas y negativas fueron clasificadas en cinco categorías: instrumentales, afectivas, sociales, morales y políticas. Los resultados indicaron la presencia predominante de las respuestas instrumentales y la orientación positiva de las respuestas en cada uno de los niveles, siendo más evidentes las referidas a la identidad generacional y familiar. |
description |
One worked with school of room and recruit of secondary, coming from low middle class of four educational centers belonging to the cone this and north to analyze the characteristics of identity in their levels: national, generational, regional, of gender, relative and personnel. For the gathering of the data an instrument was elaborated based on the inventory of identity of Zavalloni that establishes the relationship between the subjective science and the attributes social objectives, the answers of the fellows they were coded with its respective frequencies and classified in function of its positive orientation, negative or neuter, finally the positive answers and negatives were classified in five categories: instrumental, affective, social, moral and polítical. The results indicated the predominant presence of the instrumental answers and the positive orientation of the answers in each one of the levels, being more evident those referred to the identity generational and family. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-06-19 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925 10.15381/rinvp.v3i1.4925 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v3i1.4925 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4925/4767 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2000 Lupe García Ampudia, Oswaldo Orellana Manrique, Pedro García Pizarro, Manuel Vega Gonzales, Manuel Torres Valladares http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol 3 No 1 (2000); 87-94 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 1 (2000); 87-94 1609-7475 1560-909X reponame:Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
collection |
Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701389483123933184 |
score |
13.876876 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).