Knowledge management on response times to the information technology requirements

Descripción del Articulo

To identify the most relevant factors that a knowledge management model (KM model) should consider to contribute to the satisfaction of the response times to the information technology requirements (RTITR) of a financial institution in Lima (Peru) was the main objective of the research, for this a q...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cajacuri Pacheco, Sulla Rocío, Vega Huerta, Hugo Froilán, Rodriguez Rodriguez, Ciro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/29854
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/rpcsis/article/view/29854
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:knowledge management
strategic planning
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gestión del conocimiento
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herramientas colaborativas
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spelling Knowledge management on response times to the information technology requirementsGestión de conocimiento en los tiempos de respuesta a los requerimientos de tecnología de la informaciónCajacuri Pacheco, Sulla RocíoVega Huerta, Hugo FroilánRodriguez Rodriguez, CiroCajacuri Pacheco, Sulla RocíoVega Huerta, Hugo FroilánRodriguez Rodriguez, Ciroknowledge managementstrategic planningcollaborative toolsgestión del conocimientoplanificación estratégicaherramientas colaborativasTo identify the most relevant factors that a knowledge management model (KM model) should consider to contribute to the satisfaction of the response times to the information technology requirements (RTITR) of a financial institution in Lima (Peru) was the main objective of the research, for this a quantitative approach was considered in which the ordinal logistic regression analysis was applied to a sample consisted of 31 specialists from the systems area of the financial institution under study to whom the questionnaire was applied to identify the necessary factors according to their relevance in the KM model to contribute to the satisfaction of the RTITR which has been the concern of the specialists from the systems area to generate fast responses, therefore, with the ordinal logistic regression analysis using the significance and orientation of coefficients, the most relevant factors that the KM model should consider to contribute to the satisfaction of the RTITR were identified, concluding that the most relevant factors to be considered by the KM model are the information and communication technology – information management (ITCIM), and the knowledge, people and culture management strategy (KPCMS).Identificar los factores más relevantes que debe considerar un modelo de gestión de conocimiento (MGC) que contribuyan en la satisfacción del tiempo de respuesta a los requerimientos de tecnología de la información (TRRTI) de una entidad financiera en Lima (Perú) fue el principal objetivo de la investigación, para ello se consideró un enfoque cuantitativo en el cual se aplicó el análisis de regresión logística ordinal a una muestra compuesta por 31 especialistas del área de sistemas de la entidad financiera en estudio, a quienes fue aplicado el cuestionario con el fin de identificar los factores necesarios según su relevancia en MGC para contribuir en la satisfacción del TRRTI que viene siendo la preocupación de los especialistas del área de sistemas para generar respuestas céleres, por lo tanto, con el análisis de regresión logística ordinal mediante la significancia y orientación de coeficientes, se identificó los factores más relevantes que debe considerar el MGC para contribuir en la satisfacción de los TRRTI, concluyendo que los factores más relevantes que debe considerar el MGC son la tecnología de información y comunicación - gestión de la información (TICGI) y la estrategia de gestión de conocimiento, personas y cultura (EGCPC).Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática2024-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/rpcsis/article/view/2985410.15381/rpcs.v6i2.29854Revista Peruana de Computación y Sistemas; Vol. 6 No. 2 (2024); 45-53Revista peruana de computación y sistemas; Vol. 6 Núm. 2 (2024); 45-532617-2003reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/rpcsis/article/view/29854/21731Derechos de autor 2024 Sulla Rocío Cajacuri Pacheco, Hugo Froilán Vega Huerta, Ciro Rodriguezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/298542025-01-03T20:02:04Z
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