CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
Descripción del Articulo
The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical a...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8210 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Constructivism pedagogic model “constructivist pedagogy”. Constructivismo modelo pedagógico “pedagogía constructivista”. |
| Sumario: | The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).