CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY

Descripción del Articulo

The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Berrocal Santos, Danny
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/8210
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Constructivism
pedagogic model
“constructivist pedagogy”.
Constructivismo
modelo pedagógico
“pedagogía constructivista”.
id 1728-5852_2668c7f9a348b56875224d7921eff071
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/8210
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGYANÁLISIS CRÍTICO DE LA “PEDAGOGÍA CONSTRUCTIVISTA"Berrocal Santos, DannyConstructivismpedagogic model“constructivist pedagogy”.Constructivismomodelo pedagógico“pedagogía constructivista”.The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level.El presente documento muestra un breve análisis crítico acerca de las consecuencias que implica la adopción de la “pedagogía constructivista” como modelo pedagógico paradigmático. Este estudio comienza por intentar dar una definición de lo que es el constructivismo a nivel general, luego rastrea los fundamentos filosóficos y epistemológicos que dan origen al constructivismo, así como los principios pedagógicos que subyacen a la corriente pedagógica constructivista, luego finaliza con un balance general del enfoque constructivista y con una crítica de sus fundamentos y las consecuencias y limitaciones que implica en el nivel educativo.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 97 - 104Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 97 - 1041728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210/7160Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
ANÁLISIS CRÍTICO DE LA “PEDAGOGÍA CONSTRUCTIVISTA"
title CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
spellingShingle CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
Berrocal Santos, Danny
Constructivism
pedagogic model
“constructivist pedagogy”.
Constructivismo
modelo pedagógico
“pedagogía constructivista”.
title_short CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
title_full CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
title_fullStr CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
title_full_unstemmed CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
title_sort CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
dc.creator.none.fl_str_mv Berrocal Santos, Danny
author Berrocal Santos, Danny
author_facet Berrocal Santos, Danny
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Constructivism
pedagogic model
“constructivist pedagogy”.
Constructivismo
modelo pedagógico
“pedagogía constructivista”.
topic Constructivism
pedagogic model
“constructivist pedagogy”.
Constructivismo
modelo pedagógico
“pedagogía constructivista”.
dc.description.none.fl_txt_mv The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level.
El presente documento muestra un breve análisis crítico acerca de las consecuencias que implica la adopción de la “pedagogía constructivista” como modelo pedagógico paradigmático. Este estudio comienza por intentar dar una definición de lo que es el constructivismo a nivel general, luego rastrea los fundamentos filosóficos y epistemológicos que dan origen al constructivismo, así como los principios pedagógicos que subyacen a la corriente pedagógica constructivista, luego finaliza con un balance general del enfoque constructivista y con una crítica de sus fundamentos y las consecuencias y limitaciones que implica en el nivel educativo.
description The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210/7160
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 97 - 104
Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 97 - 104
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386914556280832
score 13.856838
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).