CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY
Descripción del Articulo
The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical a...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8210 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Constructivism pedagogic model “constructivist pedagogy”. Constructivismo modelo pedagógico “pedagogía constructivista”. |
| id |
1728-5852_2668c7f9a348b56875224d7921eff071 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/8210 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGYANÁLISIS CRÍTICO DE LA “PEDAGOGÍA CONSTRUCTIVISTA"Berrocal Santos, DannyConstructivismpedagogic model“constructivist pedagogy”.Constructivismomodelo pedagógico“pedagogía constructivista”.The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level.El presente documento muestra un breve análisis crítico acerca de las consecuencias que implica la adopción de la “pedagogía constructivista” como modelo pedagógico paradigmático. Este estudio comienza por intentar dar una definición de lo que es el constructivismo a nivel general, luego rastrea los fundamentos filosóficos y epistemológicos que dan origen al constructivismo, así como los principios pedagógicos que subyacen a la corriente pedagógica constructivista, luego finaliza con un balance general del enfoque constructivista y con una crítica de sus fundamentos y las consecuencias y limitaciones que implica en el nivel educativo.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 97 - 104Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 97 - 1041728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210/7160Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY ANÁLISIS CRÍTICO DE LA “PEDAGOGÍA CONSTRUCTIVISTA" |
| title |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| spellingShingle |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY Berrocal Santos, Danny Constructivism pedagogic model “constructivist pedagogy”. Constructivismo modelo pedagógico “pedagogía constructivista”. |
| title_short |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| title_full |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| title_fullStr |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| title_full_unstemmed |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| title_sort |
CRITICAL ANALYSIS OF THE CONSTRUCTIVIST PEDAGOGY |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Berrocal Santos, Danny |
| author |
Berrocal Santos, Danny |
| author_facet |
Berrocal Santos, Danny |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Constructivism pedagogic model “constructivist pedagogy”. Constructivismo modelo pedagógico “pedagogía constructivista”. |
| topic |
Constructivism pedagogic model “constructivist pedagogy”. Constructivismo modelo pedagógico “pedagogía constructivista”. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level. El presente documento muestra un breve análisis crítico acerca de las consecuencias que implica la adopción de la “pedagogía constructivista” como modelo pedagógico paradigmático. Este estudio comienza por intentar dar una definición de lo que es el constructivismo a nivel general, luego rastrea los fundamentos filosóficos y epistemológicos que dan origen al constructivismo, así como los principios pedagógicos que subyacen a la corriente pedagógica constructivista, luego finaliza con un balance general del enfoque constructivista y con una crítica de sus fundamentos y las consecuencias y limitaciones que implica en el nivel educativo. |
| description |
The present document shows a brief critical analysis about the consequences that the adoption of the “constructivist pedagogy” implies as paradigmatic pedagogic model. This study begins for trying to give a definition of what is the constructivism to general level, then it traces the philosophical and epistemological foundations that give origin to the constructivism, as well as the pedagogic principles that sublie to the constructivist pedagogic current, then it finishes with a general balance sheet of the constructivist approach and with a critique of its foundations and the consequences and limitations that it involves in the educational level. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8210/7160 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Danny Berrocal Santos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 17 No 2 (2013); 97 - 104 Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 2 (2013); 97 - 104 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386914556280832 |
| score |
13.856838 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).